Bed Çiftin Ayaklar

CİNSEL TERAPİ

Cinsellik insan oluşumuzun doğal bir parçasıdır. Kendimizi başkasına açmamızı ve güçlü bağlar kurmamızı sağlar. Hazzın ve doyumun önemli bir kaynağıdır.Yeni bir canlıyı dünyaya getirmeyi; anne ve babaya dönüşmeyi ifade ederken,  paradoksal olarak suçluluk duygusunun ve kafa karışıklığının da kaynağı olabilir. Bulaşıcı hastalıklara yakalanmamıza; ret edilme ve engellenme durumlarında öfke patlamaları ve saldırgan duygular yaşamamıza da kaynaklık edebilir.  Tercihlerimiz hayatımızın değişik evrelerinde farklılaşabilir, cinselliğimiz biz değiştikçe değişir.

Çiftlerin veya kişilerin  %70'i dönem dönem cinsel sorunlar yaşayabilmektedir, bu dönemlerde utanma, mahcup hissetme gibi sebeplerle profesyonel desteğe başvurmaktan çekinmektedirler.

Cinsel terapi, kişiye ya da çiftlere güvenli bir ortamda  cinsel sorunlarını konuşma,  cinsel bilgilendirme ve eğitim içeren, cinsellikle ilgili mitlerin, hatalı inançların çalışıldığı, çeşitli ev ödevlerinin verildiği bir bilişsel davranışçı tedavi yöntemidir.

Cinsel terapiye başvuran kişinin cinsel partneri varsa tedaviye cinsel eşiyle başvurması önerilir. Çünkü bu tedavi başarısını daha da artırmaktadır. Eğer eşlik eden bir partner yok ise kişi tek başına da başvurabilir. Öncelikle her iki partnerle ayrı ayrı görüşülerek geçmiş cinsel yaşam öyküsü ve cinsel sorunun öyküsü alınır. Sorunlar belirlendikten sonra tedavi hedefleri çiftle beraber saptanır. Görüşmelerin sıklığı, süresi ve temel ilkeleri belirlenir.  Cinsel sorunun tipine ve sorunlu çifte göre değişiklikler olmakla birlikte, cinsel tedaviler ortalama olarak 2-4 ay ve 6-12 seans sürer, ama kişiye göre bir iki görüşme ile kısa zamanda düzelen vakalar olabildiği gibi, tedavisinin bir iki yıl sürmesi gereken vakalar da olabilir.

CİNSEL TEDAVİLERDE NELER YAPILMAZ?

Tedavilerin ne olduğunun bilimsel olarak kanıtlara dayanması gerektiği gibi tedavi ortamına ilişkin de belirli kurallar vardır. Cinsel tedaviler, psikoterapi oturumları muayenehane veya hastanelerde yapılır. Görüşmelerin sıklığı, süresi ve temel ilkeleri belirlidir. Tıbbın, psikiyatrinin ve cinsel terapilerin bilimsel standartlarına olduğu kadar etik kurallarına da uygun olmalıdır. Örneğin, psikiyatristlerin muayenesi bedensel incelemelerden değil, davranış, düşünce ve duyguların incelendiği görüşmelerden oluşur. Bedensel bir sorunu olduğunu düşündüğü kişiyi ise kadın hastalıkları ve doğum uzmanı veya üroloji uzmanına yönlendirir. Psikolog veya hangi branştan olursa olsun doktorun yanında ya da mekanında cinsel ilişki kurulmaz. Bilimsel olarak böyle bir tedavi yöntemi olmadığı gibi, bu durum etik de değildir.

Cinsel işlev bozuklukları nelerdir?

1. Cinsel istek bozuklukları

• Cinsel istekte azalma bozukluğu

• Cinsellikten tiksinme bozukluğu

2. Cinsel uyarılma bozuklukları